Dutch Grindcore Forum

Grind 't niet, dan crust 't wel!
It is currently Thu Mar 28, 2024 11:42 am

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Top 10 1991 BESTE PLATEN
PostPosted: Sat Mar 05, 2016 5:07 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
Om het forum weer wat nieuw leven in te blazen heb ik wat columns gelezen in de Libelle om dit te proberen te bewerkstelligen.
Eigenlijk is dit topic gejat van het metalfan forum. Dit forum bewijst maar weer eens dat de grootse vijand van de metalfan de metalfan zelf is.

Hier even de lijst van metalfan om jullie een beetje te inspireren. Ik denk dat als je te lang naar de lijst kijkt je vanzelf al heel snel spontaan AIDS oploopt, dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.

1. Metallica - Enter Sandman
2. Sepultura - Arise
3. Queen - Innuendo
4. Savatage - Believe
5. Guns N' Roses - November Rain
6. Ozzy Osbourne - No More Tears
7. Death - Lack Of Comprehension
8. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
9. Iced Earth - Pure Evil
10. Paradise Lost - Gothic


Waarom ik met 91 begin heeft eigenlijk geen reden. Post hier jouw hoogtepunten/top 10 platen of nummers (ook wel lachen) van 91.
Je hoeft trouwens (ff voor de duidelijkheid) 1991 niet zelf meegemaakt te hebben. Misschien kun je wat graven in het verleden om mee te doen aan dit fantastische nieuwe en uitdagende topic. Het mag best wat bekendere shit zijn je hoeft niet mega uber underground over te komen hoor! (Paradise Lost en Anathema mogen ook bv).

Blijkt dit topic een commercieel succes te zijn dan zullen er logischerwijs nog velen volgen! Persoonlijk ben ik er nog niet helemaal
uit dus wacht er nog even mee.

Posten maar!


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 2:10 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sat May 07, 2005 7:19 pm
Posts: 1546
Location: bij r'dam
Volgens mij zijn dat singles meneer P.

_________________
I find all my refuge in corners. It's the only place where things meet.


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 11:30 am 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
Ja dat mag ook singles nummers of platen whatever.
Wij doen t gewoon anders.


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 11:32 am 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
moeilijk :|


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 1:21 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jul 08, 2005 5:03 pm
Posts: 1434
Location: moooooooooooool
moeilijke opdracht..... om maar niet te zeggen dat dit me een slapeloze nacht heeft bezorgd :)
Ik kwam vooral tot het besef dat er veel goeie platen in het jaar 1990 en 1992 zijn uitgebracht haha!
hier toch een poging tot lijstje, de eerste moet er sowieso in omdat ik in dat jaar effectief naar die muziek luisterde. De rest van de bands kwam pas enkele jaren later...
GUNS N' ROSES "Use Your Illusion 1 & 2"
SEPULTURA "Arise"
CARCASS "Symphonies Of Sickness"
NUCLEAR DEATH "Carrion For Worms"
AGATHOCLES/LUNATIC INVASION split LP
CATHEDRAL "Forest Of Equilibrium"
DEATHSTRIKE "Deathstrike"
PARADISE LOST "Gothic"
ASSUCK "Anticapital"!!!!!!!!!!
EXTREME NOISE TERROR "Phonophobia"

ik wil er verder ook nog wel 10 x EP's uit dat jaar bij aanplakken:
BLOOD/IMPETIGO split EP¨
CROSSED OUT EP
SINISTER/MONASTERY split EP
DISRUPT/TUOMIOPAIVAN LAPSET split EP
HIATUS "Way Of Doom" EP
DISCHANGE/EXCREMENT OF WAR split EP
AGATHOCLES/MOM split EP
AGATHOCLES/PSYCHO split EP
EXIT 13 "Spare The Wrench...." EP
NAPALM DEATH "Mass Appeal Madness" EP

_________________
revenge is a bitch best served cold


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 1:44 pm 
Offline

Joined: Thu Feb 18, 2016 2:25 pm
Posts: 19
Suffocation - Effigy of the Forgotten
Malevolent Creation - The Ten Commandments
Suffocation - Human Waste
Bathory - Twilight of the Gods
Immolation - Dawn of Possession
Bolt Thrower - War Master
Autopsy - Mental Funeral
Asphyx - The Rack
Cannibal Corpse - Butchered at Birth
General Surgery - Necrology

_________________
Atomization:
Bandcamp
Massive Retaliation


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 2:31 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri May 06, 2005 7:29 pm
Posts: 3349
Location: Mars
Erg lastig dit, moet diep graven en in 1991 waren er een hoop hits!
Gelukkig had Smerik al wat voorwerk gedaan en hoef ik er niet een slapeloze nacht van te hebben :)
In tegenstelling tot bovengenoemde werd hier volop op geheadbangt en is menig luchtgitaar gesneuveld.
Maar goed, het mogen er maar 10 zijn. (en ja, in die tijd trapte ik er nog in en kocht ook nog CD's, vaak omdat ze bonus trx hadden die niet op de LP stonden)

TOP 10 ALBUMS '91
-EXTREME NOISE TERROR: phonophobia LP (Dit was zeker #1 !!)
-ANAL CUNT: fast boston hardcore CD (een van de inspiratie bronnen om ROTGUT te beginnen)
-BOLT THROWER: war master CD
-ASPHYX: the rack LP
-CATHEDRAL: forest of equilibrium CD
-DARK THRONE: soulside journey LP
-PITCH SHIFTER: industrial LP
-GODFLESH: pure CD
-ENTOMBED: clandestine LP
-MORBID ANGEL: blessed are the sick CD / O.L.D.: lo flux tube LP (gedeelde 10e plek)

_________________
https://www.discogs.com/seller/Noiseape/profile


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 4:30 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
:D
Fantastisch om te zien
Maar e Smerik S.O.S. IS toch eerder?!?

91 is 91 HE! :D


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 6:00 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
Ik moet wel bekennen dat ik in die tijd niet alles meteen origineel op CD of LP had.
Het gebeurde vaak genoeg dat ik de plaat op een teepje helemaal grijs draaide. Vaak wel een directe dub van het origineel.
De volgorde van de bands en de platen is niet per se zo weergegeven dat ik ze vandaag de dag als beste van dat jaar beschouw maar de herinneringen die aan iedere plaat kleven wegen bij mij ook zwaar door.

Uiteraard is het haast overbodig om te vertellen dat ik van een aantal genoemde bands
de platen van de jaren ervoor net wat beter vond dan de platen hier in deze lijst.


1 - CARCASS – Descanting The Insalubrious

( Na he lezen van de recensie in de aardschok kon ik niet wachten om de CD te halen. Na de CD opgehaald te hebben eerst nog even met m’n maat een flinke joint gerookt. Met de CD op zak zo stoned al s een kanarie en met een onhoudbare drang naar eten, van het laatse beetje geld nog een doos negerzoenen gekocht en in recordtijd opgegeten.
Buiten was het koud (in die tijd had je nog koude winters namelijk!). Genoeg reden om snel naar huis te gaan en de nieuwe Carcass op te zetten! Opeens werd ik na het nuttigen van een warme mok chocomel zo ongelooflijk misselijk.. Maar er was obsoluut geen tijd om misselijk te zijn, ik moest en zou die CD luisteren!

Ondanks mijn onbeschrijfelijke misselijkheid toch in staat geweest om de CD in de lade te knallen. Die intro zal ik nooit vergeten. Tijdens de eerste tonen van de CD heb ik mij meteen helemaal leeg gekotst en viel knock out in een dikke plas kots van zure chocomel en stukjes negerzoen. Hoe toepasselijk: Carcass en kots.
Ondanks dat ik helemaal out was, was ik toch nog in staat om flarden van de plaat te horen. Mijn zus vloog de kamer binnen om mij vervolgens geschokt door het tafereel en de toestand waarin ik mij verkeerde uit de kots te helpen. Zo snel en goed als ze kon maakte ze mijn kamer schoon voor dat mijn ouders iets in de gaten kregen.
Eenmaal bijgekomen de plaat nog eens beluisterd en ondanks dat ie velen malen melodieuzer klonk dan de voorgaande twee platen heb ik er van genoten( in een kamer riekend naar kots).

2 - DARK ANGEL – Time Does Not Heal (heerlijke thrash metal plaat)
3 – AUTOPSY – Mental Funeral (ik kon de woorden in het Cd-boekje nooit lezen, zo klein)
4 – BOLT THROWER – War Master (CD meegnomen naar de engelse les en het nummer Cenotaph aan m’n klasgenootjes te laten horen)
5 – MORBID ANGEL – Blessed Are The Sick
6 – REVENANT – Prophecies Of A Dying World (Verbijsterend goeie plaat waarbij ik talloze keren de kop van mijn romp geheadbangt heb.)
7 – GRAVE – Into The grave (Oeh wat lekker zwaar op de pomp! For your God, Hating Life, Extremely Rotten Flesh)
8 – DARK THRONE – Soulside Journey
9 – CATHEDRAL – Forest Of Equilibrium (Lee Dorian? Serieus???)
10 – PUNGENT STENCH – Been Caught Buttering (die flamengo gitaar en die jaren 70 rock doordrenkte death metal, WOW!
10 – INVOCATOR – Excursion Demise ( Gruwlijke headbangplaat !!!)


Last edited by Pissed Off Orgasm on Sun Mar 06, 2016 6:16 pm, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 6:09 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
Shit!!! ENTOMBED - Clandestine hoort er natuurlijk ook in. Kut wat moeilijk zeg. Ik weet zeker dat ik de eerste in zeelnand was die (toen) de nieuwe ENTOMBED gekocht en beluisterd had. Mijn handen trilde gewoon van het ongeduld en de adrenaline wachtend tot de platenboer z'n deuren opendeed. Kon niet wachten om thuis de nieuwe ENTOMBED te horen. Mooie poster van Clandestine in de Aardschok op m'n muur met plakband geplakt. :lol:


Last edited by Pissed Off Orgasm on Sun Mar 06, 2016 6:28 pm, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 6:13 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
Volgende topic is beste van 1990!
Dus maak je borst maar nat! :twisted:


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 6:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sat May 07, 2005 7:19 pm
Posts: 1546
Location: bij r'dam
Immolation - Dawn of Possession
Suffocation - Effigy
Cathedral - Forest
Carcass - Necroticism
Death Side - Bet on the Possibility
Bolt Thrower - Warmaster
Sepultura - Arise
Autopsy - Mental Funeral
Assuck - Anticapital
Pungent Stench - Been caught Buttering

_________________
I find all my refuge in corners. It's the only place where things meet.


Top
   
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 9:39 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri May 06, 2005 7:29 pm
Posts: 3349
Location: Mars
Tsja, Pungent Stench, Revenant en Carcass helemaal vergeten. Helemaal kapot gedraaid die zooi en ben er vast nog 30 vergeten. Geen beginnen aan man die top 10 zooi.

_________________
https://www.discogs.com/seller/Noiseape/profile


Top
   
PostPosted: Mon Mar 07, 2016 7:26 am 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
Volgende maand 1990!
Moeten we eigenlijk top 15 van maken. :)


Top
   
PostPosted: Mon Mar 07, 2016 5:23 pm 
Offline

Joined: Thu Feb 18, 2016 2:25 pm
Posts: 19
Makkelijke manier om mijn lijst samen te stellen dankzij Rate Your Music. (binnenkort Sonemic)

https://rateyourmusic.com/collection/Wo ... ss.rd/1991" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Atomization:
Bandcamp
Massive Retaliation


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited