[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1091: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1091: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1098: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1098: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1098: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1098: Trying to access array offset on value of type null
Vega Food - Page 3 - Dutch Grindcore Forum

Dutch Grindcore Forum

Grind 't niet, dan crust 't wel!
It is currently Thu Mar 28, 2024 10:53 am

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

Vegetarisch eten is:
Total votes: 0
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 29, 2005 1:58 pm 
Offline

Joined: Thu Dec 29, 2005 1:10 pm
Posts: 535
Location: Leeuwarden
Ik ben vegetari?r. Vales is wel ok, maar vaker dan 1 x per 2 a 3 weken hoeft dat echt niet. Het is wat plakkerig. Verder vind ik alle vegameuk die in de supermarkt ligt vega-snacks. Heeft niet zoveel met vegetarisch eten te maken. Commercieel bijproduct om ook ons vega's uit te kunnen buiten en daar kots ik op. Zonder die shit kan je perfect en gezond eten.
Tofu en temp? moet je bij de aziatische toko halen, omdat die daar vers en veel goedkoper zijn.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 2:43 pm 
Offline

Joined: Fri May 13, 2005 3:12 pm
Posts: 2705
Location: Vlissingen
Geef mij maar es een aantal recepten dan..Want ik ben dus sinds een maand ofzo vegeterrïer en eet dus wel die vega burgers en groente kroketten en heel die meuk noem ze maar op!Dit doe ik omdat ik simpelweg niet beter weet.Maar zo duur ist toch ook weer nie?(niet dat ik de boodschappies doe)

_________________
BREATHLIKE VIOLENCE


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 5:02 pm 
Offline

Joined: Thu Dec 29, 2005 1:10 pm
Posts: 535
Location: Leeuwarden
Ik heb zelf in zo'n boekendumpzaak ala de slechte wat kookboeken aangeschaft. De bibliotheek heeft er ook wel. Ik zou die anschaffen als ik jou was.

Of googlen tot je iets lekkers tegenkomt.

_________________
Once I thought I was wrong, but I was mistaken.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 3:43 pm 
Offline

Joined: Wed Oct 11, 2006 11:20 pm
Posts: 138
Waar is die poll gebleven? Werd er soms teveel op vlees gestemd? Ik weet namelijk niet niet wat er in stond, maar volgens de vorige pagina hoort hier een poll bij.

Ik moet nog steeds een goed alternatief voor vlees ontdekken. Ik vraag me af of dat wel ooit zal gebeuren. Als we op planten zouden moeten leven, hadden we denk ik ook wel vier magen gehad en maalkiezen. Aan de andere kant is de kennis over en de verkrijgbaarheid van specifieke groenten wel toegenomen, zodat wel weer beter in de vitaminen en mineralenbehoefte voorzien kan worden. Je moet dan ook wel een vrij ingewikkeld dieet volgen lijkt me en je daar strikt aan houden.

Met die tabletten vraag ik me dan ook weer af, waar die vitaminen dan weer vandaan komen, zoals B12.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 3:57 pm 
Offline

Joined: Fri May 13, 2005 3:12 pm
Posts: 2705
Location: Vlissingen
ik vreet nu al een aantal maanden geen vlees meer.
mineralen vitaminen wel of niet ik voel me nog net zo verkankerd als altijd.Gewoon veel vitamine B is alles weer ok!

_________________
BREATHLIKE VIOLENCE


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 5:46 pm 
Offline

Joined: Wed Oct 11, 2006 11:20 pm
Posts: 138
Vooral als je veel zuipt en geen Korsakoff symptomen wil krijgen zijn vitamine B supplementen geen overbodige luxe.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 5:48 pm 
Offline

Joined: Fri May 06, 2005 12:36 pm
Posts: 517
Quote:
Waar is die poll gebleven? Werd er soms teveel op vlees gestemd? Ik weet namelijk niet niet wat er in stond, maar volgens de vorige pagina hoort hier een poll bij.

Ik moet nog steeds een goed alternatief voor vlees ontdekken. Ik vraag me af of dat wel ooit zal gebeuren. Als we op planten zouden moeten leven, hadden we denk ik ook wel vier magen gehad en maalkiezen. Aan de andere kant is de kennis over en de verkrijgbaarheid van specifieke groenten wel toegenomen, zodat wel weer beter in de vitaminen en mineralenbehoefte voorzien kan worden. Je moet dan ook wel een vrij ingewikkeld dieet volgen lijkt me en je daar strikt aan houden.

Met die tabletten vraag ik me dan ook weer af, waar die vitaminen dan weer vandaan komen, zoals B12.
Die poll kan maar een bepaalde tijd volgens mij, dus is hij afgelopen.

Over B12, dit moet je nemen als je veganist bent en wordt gemaakt uit planten. Je moet op de pilletjes wel even kijken of ze geschikt voor veganisten zijn, staat er meestal op.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 6:48 pm 
Offline

Joined: Fri May 13, 2005 3:12 pm
Posts: 2705
Location: Vlissingen
ook lekker zon korsakov af en toe!? (hangover heroes)

_________________
BREATHLIKE VIOLENCE


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 7:48 pm 
Offline

Joined: Wed Oct 11, 2006 11:20 pm
Posts: 138
Een keer een delier gehad, na een weekend bospop en door een verkankerde strot te weinig gegeten te hebben, maar dat hoeft voor mij toch niet meer. De eerste keer dat ik iets geleerd heb en voortaan een potje met vitamine B-complex in huis heb.

B12 wordt blijkbaar aangemaakt door microorganismen die op vlees voorkomen, maar ook op sommige planten.

Vegetariërs maken zich terecht zorgen over B12, al bestaat er hiervoor een zeer gemakkelijke oplossing. Vroeger was het niet moeilijk om voldoende van deze vitamine binnen te krijgen. In culturen met plantaardige diëten, groeien de micro-organismen die B12 produceren in de bodem en blijven zij aan de wortelgroenten hangen. Traditionele Aziatische miso en tempeh bevatten grote hoeveelheden B12. Maar met de industrialisatie van de produktie en door verbeterde hygiëne, werd deze bron van B12 uitgeschakeld. Vlees-eters krijgen B12 door de micro-organismen die leven in het vlees dat zij opeten.
(Bron: http://users.telenet.be/myprojects/gezo ... g/b12.html)

Je kan dus blijkbaar het beste zelf wat miso en tempeh kweken en dat gewoon rauw eten, zonder het al te veel te wassen, maar ik weet niet hoe betrouwbaar de bron is. Volgens mij heb ik wel ooit eerder zoiets gelezen. Een voordeel is wel dat je lang kan teren op B12, als je het een tijdje veel binnen hebt gekregen.[/i]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 7:58 pm 
Offline

Joined: Fri May 13, 2005 3:12 pm
Posts: 2705
Location: Vlissingen
ik geloof dat een bepaald soort vlees etende paddo ook voldoende B12 aan z'n wortel groenten heeft hangen.

_________________
BREATHLIKE VIOLENCE


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 9:52 pm 
Offline

Joined: Thu Dec 29, 2005 1:10 pm
Posts: 535
Location: Leeuwarden
Bullshit, ben al jaren vegetarier en heb mijn bloed af en toe laten testen en kwam nooit iets tekort. Als je normaal eet heb je niks extra's nodig.

_________________
Once I thought I was wrong, but I was mistaken.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 13, 2006 8:00 am 
Offline

Joined: Fri May 06, 2005 12:36 pm
Posts: 517
Nee, vegetariers die melk en eieren consumeren hoeven zich geen zorgen de te maken.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 5:56 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 27, 2006 7:47 pm
Posts: 137
mij zal het allemaal worst wezen

_________________
My pain is constant and sharp and I do not hope for a better
world for anyone.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 10:37 pm 
Offline

Joined: Thu Dec 29, 2005 1:10 pm
Posts: 535
Location: Leeuwarden
check de uitzending van keuringsdienst van waarde op http://www.uitzendinggemist.nl/ die over viedingsublementen en vitamine pillen gaat, dan komt wel voorbij wat je nodig hebt en moet aanvullen.

_________________
Once I thought I was wrong, but I was mistaken.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 9:44 am 
Offline

Joined: Wed Oct 11, 2006 11:20 pm
Posts: 138
Ik dacht dat je daar meestal zag wat je niet nodig hebt, maar toch erbij krijgt, zoals schimmel en salmonella bij je broodje döner.

_________________
Ik heet van nu af aan aBarttoir om verwarring te voorkomen.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Kyliecousa and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited