Dutch Grindcore Forum

Grind 't niet, dan crust 't wel!
It is currently Thu Mar 28, 2024 10:48 am

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Wed Jul 13, 2011 10:45 am 
Offline
User avatar

Joined: Fri May 06, 2005 7:29 pm
Posts: 3349
Location: Mars
Vorige keer werd ik hier nog uitgelachen toen ik vertelde dat Nuclear Death: bride of insect LP werd geadverteerd als zijnde deathcore

_________________
https://www.discogs.com/seller/Noiseape/profile


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Wed Jul 13, 2011 12:13 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
OOOhhh fuck ja het beste paard van stal NUCLEAR FUCKING DEATH!!!!!!!!!!!!!!


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Thu Jul 14, 2011 11:05 am 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jul 08, 2005 5:03 pm
Posts: 1434
Location: moooooooooooool
zag in een heel oude zine een beschrijving over AGATHOCLES: death slam! als ik dat nu hoor, denk ik ook wel aan totaal andere bands.

_________________
revenge is a bitch best served cold


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Thu Jul 14, 2011 11:40 am 
Offline

Joined: Sat Sep 16, 2006 7:58 pm
Posts: 1506
Mja, qua zaadloosheid komt het in ieder geval in de buurt van hedendaagse death slam.

_________________
*oonka oonka oonka*


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Thu Nov 27, 2014 2:19 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 26, 2014 10:57 pm
Posts: 20
Ik weet niet man

Ik hou zelf meer van hardcore en industrial. Zodra die extremiteit zich mengt, heb je in mijn opinie grind. Vaak hoort hier ook een snufje metal bij. Grind is in mijn opinie gewoon een soort doorgeschoten hardcore. Wat dat betreft kan je sludge ook grind noemen, maar sludge is dan meer naar hardcore doorgeschoten doom metal. Maarja zijn allemaal maar labeltjes, zegt uiteindelijk niets over de muziek. Uiteindelijk komt het er op neer: je vind het goed, of niet.

Metal is te macho en niet genoeg op de realiteit geënt. Ik hou niet van metal, ik hou niet van het verneukte geluid dat ze met hun keel produceren. Dat doet me niets. Ik hou niet van liedjes over kannibalisme en zombies, daar ben ik gewoon te teergevoelig voor ( serieus ) De enige metal die ik kan waarderen is doom metal en sommige traumatische black, als ze maar een beetje normaal stemgeluid produceren. Ik vind bijvoorbeeld Xasthur erg vet, sommige zweedse verdriet metal en van die loodzware drone. Maarja dat is ook maar mijn smaak. Andere mensen hebben weer een andere smaak. Je weet hoe die dingen gaan.


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Thu Nov 27, 2014 6:31 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
HC doet ook veel verneukte geluiden maken met hun stem toch? Of heb ik het nu weer per ongeluk over power violence thrash en fastcore? Ik bedoel bands als INFEST, SIEGE, NEGATIVE APPROACH, en nog tien miljoen bands gebruiken toch ook extreme vovcalen?
Industrial? Ik ben een mega grote Industrial liefhebber. Als er 1 muzieksoort op moeder aarde verknipte, duistere, diep verneukte stemgeluiden in de muziek mixt dan is het industrial wel, volgens mij.

Ben zelf niet zo'n sludge fan zou ik nie weten. Ik hou juist van metal die veel overgenomen heeft van de HC. Rauw vies en vunzig... en snel. Veel metal bands uit Scandinavie spelen op leest van Discharge. Ok, ieder z'n smaak natuurlijk... :D

Metal te macho? Nah dat vind ik niet hoor......hmmm of toch wel?
Ik ga ff kijken...


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Thu Nov 27, 2014 6:44 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
He dat Xasthur is wel bijzonder!
Ik mag jouw smaak wel.

Dark ambient en drone vind ik ook wel gaaf. Alleen kan ik niet zo'n plaat uitzitten, dan val ik in slaap. Wel funeral doom, death doom
Ik weet niet precies waar CORRUPTED onder valt maar die band vind ik echt geniaal. Downtempo.
Wat mij verder opvalt is dat (zover ik weet!!) dark ambient en drone (behalve de grote namen) vaak alleen op CD te krijgen is.


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Fri Nov 28, 2014 12:55 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 26, 2014 10:57 pm
Posts: 20
Ik heb metal altijd episch vet gevonden, maar vaak als de vocalen werden ingezet haakte ik af. Ik weet nog dat ik toen ik wat jonger was bij de Bieb een cd van Nile had geleend. De cd zag er vet uit en toen ik het opzette sprak het me aan. De duistere intro en dan ineens die hyper complexe en gewelddadige drum en gitaar die eroverheen kwam walsen als een soort stoomwals ofzo, maar toen begon hij met grunten en ik had echt zoiets van....zonde. Ik weet niet het doet me altijd denken aan iemand die iets in zijn keel heeft zitten dat er niet uit komt. In mijn opinie voegt het niets toe. Ik vind dat de stem gevoelens moet portretteren, het moet niet een soort percussie zijn ofzo.

In hardcore heb je wel vaak de razernij in de vocalen. Je voelt de woede, de frustratie, het verdriet, kortom de soul.

Bij Xasthur heb ik dat ook. Ik heb echt het gevoel dat ik zijn pijn kan voelen.

Ik weet niet of jullie Amenra kennen ? Een soort sludge uit België. Ik weet nog dat ik die band live zag en ik heb nog nooit zoiets intens gezien. Zoek maar op het nummer the razoreater. Die gast schreeuwde echt al zijn pijn eruit. Dat zijn nog eens vocalen.


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Fri Nov 28, 2014 1:58 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
Ja... tsja ...ok! Als je eerste indruk van death metal bij Nile begint kan ik mij daar wel iets bij voorstellen. Jammer dat je zo'n slechte eerste ervaring hebt met metal.

Ik denk zelf dat juist death metal voor vele bands in andere muziekgenres voor inspiratie heeft gezorgd. En goeie death metal is juist muziek met gevoel op het gebied van bijv. duisternis. Als je death metal wilt leren luisteren (hoe gek dat ook klinkt) moet je niet met bands van midden jaren negentig of later beginnen. Dit zijn idd vaak lompe brute bands zonder enig gevoel, vaak bijzonder saai.
Er zijn tal van scholen en bands op te noemen die weliswaar metal spelen maar het belangrijk vinden om juist de luisteraar mee te nemen en te raken. Dat is nou juist het uitgangspunt voor underground metal bands.


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Fri Nov 28, 2014 2:06 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 26, 2014 10:57 pm
Posts: 20
Ja ik heb Death metal altijd wel een vreemd genre gevonden. Ik had altijd zo van: waarom zo extreem ? waarom willen ze zombies opeten. Ik heb nooit begrepen wat ze ermee willen bereiken. Choqueren ? Grenzen opzoeken van extremiteit ? Als ik horror wil ervaren, kijk ik wel een horrorfilm ofzo. In muziek wil ik me prettig voelen. Ik vind Nile wel vet, maar ook weer niet. Beetje dubbel gevoel. Punk ging veel meer over mijn leven. Ging veel meer over alles dat onder het oppervlakte van de maatschappij speelt. Heel veel dingen die mensen denken, maar niet zeggen, worden in punk juist naar buiten gebracht. Bij metal over mummies heb ik dat minder. Toch vind ik death metal als statement wel fascinerend, maar nee uiteindelijk is het niet mijn ding


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Fri Nov 28, 2014 3:25 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
Ik begrijp wat je bedoelt.

Tekstueel interesseert mij metal of hc niet zo. Ik denk dat ik nog nooit in heel mijn leven een tekst van een band heb gelezen die mij boeide of waar ik mij in kon vinden. Dan lees ik wel een boek. Het gaat mij meer om de sfeer. Als ik Entombed of Bathory luister denk ik niet aan zombies of martelingen etc. Sterker nog ik denk nooit maar dan ook nooit aan van die horror splatter dingen tijdens het beluisteren van DM.
Laatst op youtube met verbazing gezien dat er commentaar was op de tekst van Cannibal Corpse (snurk muziek)
Het ging over het feit dat de teksten!!! van de nieuwe plaat lang niet zo goed zijn als een aantal platen ervoor...HAHA wat? Zijn er daadwerkelijk mensen die deze teksten goed vinden? Verbazingwekkend!


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Fri Nov 28, 2014 4:18 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 26, 2014 10:57 pm
Posts: 20
Ik heb dat zelf ook. Ik ben nooit met de teksten bezig. Het gaat mij om het gevoel. Als de tekst dan goed is, is dat mooi meegenomen. Teksten van metalbands zijn alleen meestal cheap. Een beetje spookhuis niveau. Zo van : ik zit op een ijzeren draak en ik eet de ingewanden van demonen en dat verpletterd mijn ziel. Ik heb dan zoiets van : Ok zal wel allemaal.

Ik luisterde vroeger mastodon. Daar vond ik sommige teksten dan weer wel vet, omdat ze zegmaar cncept albums maakte en dan een heel verhaal vertelde. Een beetje een soort opera krijg je dan. En ze namen hun eigen werk ook wel met een korrel zout, dat kon je wel voelen op een of andere manier.

Verder vind ik de teksten van type o negative wel vet. My girlfriend's girlfriend enz. Dat gaat wel ergens over


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Mon Dec 01, 2014 8:04 pm 
Offline

Joined: Tue May 15, 2007 11:41 am
Posts: 554
Location: Veldhoven
Ik vind de teksten ook niet heel relevant bij dm, maar ik vind de stem juist wel goed passen en ik vind een goede grunt veel meer gevoel uitspreken dan schone vocalen. Daarnaast vind ik schone vocalen alleen maar storend voor de muziek en is grunten meer een extra instrument voor mij dan echt een tekst leverancier.

_________________
www.myspace.com/rompestromperband

www.myspace.com/pxuxsx


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Wed Dec 03, 2014 6:10 pm 
Offline

Joined: Sat May 28, 2011 11:16 am
Posts: 387
ja ik hou zelf meer van zware grunts dan van dat gekrijs. Luister bv naar Eternal Darkness dat is echt grunten...met gevoel!!


Top
   
 Post subject: Re: vraagje
PostPosted: Wed Dec 03, 2014 7:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sat May 07, 2005 7:19 pm
Posts: 1546
Location: bij r'dam
Quote:
ja ik hou zelf meer van zware grunts dan van dat gekrijs. Luister bv naar Eternal Darkness dat is echt grunten...met gevoel!!
Emo!

_________________
I find all my refuge in corners. It's the only place where things meet.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Kyliecousa and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited