Dutch Grindcore Forum

Grind 't niet, dan crust 't wel!
It is currently Tue Apr 23, 2024 8:42 am

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 613 Next

Wat ga jij stemmen op 22 november?
CDA 0%  0%  [ 0 ]
PVDA 0%  0%  [ 0 ]
VVD 0%  0%  [ 0 ]
SP 41%  41%  [ 11 ]
GroenLinks 15%  15%  [ 4 ]
LPF 4%  4%  [ 1 ]
D66 0%  0%  [ 0 ]
Kleine rechtse partij 22%  22%  [ 6 ]
Partij Voor de Dieren 11%  11%  [ 3 ]
Ik weet het nog niet 7%  7%  [ 2 ]
Total votes: 27
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 08, 2006 7:01 pm 
Offline

Joined: Fri May 06, 2005 10:37 pm
Posts: 351
Location: Amsterdamned
Quote:
Quote:
Denk de partij voor de dieren
Maar las vandaag dat er allemaal van die BN'rs in zitten ...dus denk dan groen links of SP....weet nog niet
hmmm, groenlinks was nooit erg veel soeps, maar 't laatste jaar zijn ze helemaal op een waanzinnige toer...
Dit klopt. Ik ga ook denk ik maar breken met een jarenlange traditie van trouw op Groen Links stemmen.

:(


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 08, 2006 7:03 pm 
Offline

Joined: Fri May 06, 2005 10:37 pm
Posts: 351
Location: Amsterdamned
Quote:
Quote:
Quote:
Als je niet stemt, mag je ook niet klagen over de politiek.
B.U.L.L.S.H.I.T.

Als je wel stemt moet je 4 jaar je bek houden.
Als je niet stemt, geef je in feite aan dat het je geen zak kan schelen wat er in ons kikkerlandje gebeurt, dus vind ik ook dat je er verder niet meer over mag zeiken. Als je stemt, laat je in ieder geval nog iets van je mening horen.
Dit geldt enkel als je gelooft dat de oplossing voor 'de problemen' in Nederland vanuit de landeljke politiek moet komen. Ik geloof eerder in kleinschalig, lokaal bestuur.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 11:15 am 
Offline

Joined: Wed Oct 11, 2006 11:20 pm
Posts: 138
Ik ga waarschijnlijk ook SP stemmen, ook al zal ik het wel niet met al hun standpunten eens zijn. Maar dat heb ik met geen een partij en als ik dat wel zou hebben, doen ze het toch weer totaal anders wanneer ze eenmaal in Den Haag zitten. De PvdA al helemaal. Die had ik de vorige keer gestemd omdat ze tegen de oorlog in Irak waren. Draait die kuttekop van een Bos op het laatste moment toch weer bij.

Wat dat betreft lijkt de SP me wel een van de meest oprechte partijen. De rest wat zogenaamd een eigen mening heeft, zijn van die lui die op onderbuikgevoelens inspelen, zoals wijlen Fortuyn en nu Wilders. Ook erg laf.

Eerlijk gezegd heb ik de politiek ook al heel lang niet meer gevolgd en ik denk dat ik ook weinig gemist heb.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 12:53 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2005 11:14 am
Posts: 1476
na de langverwachte atoomoorlog of de apocalyps of hoe je het wilt noemen, en dientengevolge het instorten van de wereldeconomie, zullen de ballen in den haag en hun machtsmiddelen (het politieapparaat o.a.) weinig in te brengen hebben tegen de anarchie die zal ontstaan...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 3:03 pm 
Offline

Joined: Wed Oct 11, 2006 11:20 pm
Posts: 138
De politie heeft hier sowieso al weinig in te brengen. Tegen een groepje Marokkanen dat dat Surinaamse café begon te vernielen, nadat zo'n Marokkaan door een Surinamer was neergestoken durfden ze al niet eens actie te ondernemen. Rellen zoals in de buitenwijken van Parijs krijgen ze hier nooit onder controle. Ze lopen alleen maar te lobbyen voor Europese en VN-functies, zodat ze hier weg zijn voor de anarchie uitbreekt en ze massaal gelynched worden of voor een moslimterrorist met een bus vol explosieven het Binnenhof op rijdt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 2:17 pm 
Offline

Joined: Fri May 06, 2005 12:36 pm
Posts: 517
Het komt nu dicht bij, de peilingen zijn aan het verschuiven, het gaan spannend worden. Wat gaat het volgens jullie worden, wie gaat de regering in? Ik ben bang dat het PVDA - CDA gaat worden en dat zou niet goed zijn voor ons land.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 1:59 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 01, 2006 4:26 pm
Posts: 99
Ik kies voor Partij Voor De Dieren:


Biotechnologie
De Partij voor de Dieren vindt dat het genetisch veranderen van dieren niet te verenigen is met de eigenwaarde van het dier en wijst dit daarom principieel af. Zolang er geen verbod op het verrichten van deze experimenten is gerealiseerd, dient het 'Nee, tenzij'-principe strikt te worden gehandhaafd.

Circusacts wilde dieren
Het gebruik van wilde dieren in het circus dient verboden te worden. Het laten uitvoeren van kunstjes door wilde dieren getuigt niet van respect, terwijl hun levenslange opsluiting in kooien onacceptabel is.

Dierenmishandeling
De rechterlijke macht toont, waar het dierenmishandeling betreft, een groot gebrek aan bereidheid adequate straffen op te leggen. Dierenmishandeling dient meer en zwaarder bestraft te worden.
Opsporing van overtredingen en handhaving van dierenwelzijnswetten dienen meer prioriteit te krijgen bij opsporingsinstanties. Om dit te kunnen realiseren moet een dierenpolitie, bestaande uit minimaal 50 functionarissen, worden ingevoerd.

Dierproeven
De Partij voor de Dieren wil een einde aan alle dierproeven en wil dat door middel van een systematische beperking van de dierproeven in combinatie met een krachtige ontwikkeling van alternatieve testmethoden bereiken.
Er moet een substantieel budget komen voor de ontwikkeling, validatie en implementatie van alternatieve methoden. Dit budget moet deels worden opgebracht door de overheid en deels door de proefdierinstellingen zelf. Voor ieder proefdier dat met het oog op experimenten wordt ingezet of aangehouden, moet de betreffende onderzoeksinstelling 10 euro storten in de ontwikkelingskas voor alternatieven. Vanuit de overheid dient een budget van 10 miljoen euro per jaar beschikbaar te worden gesteld.
Het testen op dieren van nieuwe medicijnen die nauwelijks afwijken van bestaande medicijnen (zogenaamde ‘me-too’ medicijnen) moet worden verboden.

Dierziekten
De Partij voor de Dieren is tegen de massale vernietiging van gezonde dieren bij uitbraak van besmettelijke ziekten zoals MKZ of varkenspest. De PvdD wil preventieve inenting en geen ruimingen. Door regionaliseren van de veehouderij, uitbanning van lange afstandstransporten en het verminderen van het aantal gehouden dieren wordt de kans op een dierziekte-uitbraak verkleind.

Exotische dieren
Veel dieren zijn niet geschikt om als huisdier te houden. Er moet een beperkte positieflijst worden opgesteld waarop alle diersoorten staan die geschikt zijn als huisdier. Dieren die niet op de positieflijst vermeld staan, mogen niet worden verkocht of verhandeld. In het wild gevangen dieren zijn in ieder geval niet geschikt als huisdier.

Gezelschapsdieren
Hoewel veel gezelschapsdieren goed verzorgd en gehuisvest worden, zijn er in verband met hun welzijn toch veel problemen. Dierenleed wordt niet alleen veroorzaakt door onwetendheid van de eigenaren, maar ook door het commerciële fokken van dieren, de handel in dieren en het recreatieve gebruik van dieren. De overheid dient deze activiteiten met strenge regelgeving en controle in het gareel te houden. Alle bedrijven die zich met de handel in gezelschapsdieren bezighouden, dienen daarom gecertificeerd te worden. De verkoop van pups zonder moeder in dierenwinkels dient verboden te worden. Het fokken van dieren met lichamelijke afwijkingen met het oog op bepaalde raskenmerken moet verboden worden.

Gezondheidszorg
De Partij voor de Dieren vindt dat binnen de gezondheidszorg meer verantwoordelijkheid toegekend moet worden aan mensen op de werkvloer en minder aan management. Dit komt ten goede aan de efficiency binnen de zorg en zal schrijnende situaties beter helpen voorkomen. Deze verantwoordelijkheid dient ook in financiële zin te worden erkend en geldt voor vele takken van de sociale sector. Mantelzorg moet een belangrijke plaats innemen in onze samenleving en de erkenning krijgen die het verdient.

Hengelsport
Hengelen wordt ontmoedigd en ingeperkt door middel van voorlichting, het afschaffen van het tasjesvissen, weerhaken, leefnetten en viswedstrijden. Op termijn is een verbod op hengelen gewenst.

Ingrepen bij landbouwhuisdieren
Er dient een einde te komen aan pijnlijke en dieronterende ingrepen, zoals het (onverdoofd) castreren van biggen, het couperen van staarten bij schapen, het knippen van hoektanden en het afbranden van staarten bij varkens, het onthoornen van runderen en het snavelkappen bij kippen. Er dient een einde te komen aan het oormerken van vee. Chipherkenning bijvoorbeeld vormt een diervriendelijk alternatief.

Vacht
In het wild levende dieren moeten zo veel mogelijk met rust gelaten worden, opdat zij hun eigen leven kunnen leven. In de afgelopen eeuw zijn er al vele diersoorten uitgestorven en wetenschappelijke prognoses geven aan dat dit uitstervingsproces in de komende decennia nog eens in een versnelling geraakt. Ook bij dieren die nog niet met uitsterven bedreigd zijn, dient er ten volle met hun belangen rekening gehouden te worden.
Het provinciale Faunafonds dient anders te worden samengesteld waardoor een kritischer beoordeling van de aanvragen om ontheffingen plaatsvindt.
De jacht op fazanten, hazen, houtduiven, konijnen, grauwe ganzen en wilde eenden moet worden verboden.

Melkveehouderij
Koeien moeten het grootste deel van het jaar de keuze hebben om binnen of buiten te verblijven, overeenkomstig soorteigen gedrag.
Het huidige productieniveau van melkkoeien dient verlaagd te worden.
Dieren die buiten verblijven krijgen beschutting tegen wind, zon en kou.
Kalveren moeten na de geboorte bij hun moeder blijven en hebben recht op moedermelk.

Onderwijs
Scholing en onderwijs vormen de economische en intellectuele basis van onze samenleving. Beide moeten in hoge mate toegankelijk zijn.
In het onderwijs moet de leerling centraal staan en niet het budget of het leerplan. Het vakonderwijs wordt hersteld. De verplichte brede leerweg voor alle kinderen wordt afgeschaft. Scholing dient gebaseerd te zijn op aanleg, belangstelling en talenten van het kind. Het kind staat centraal in het aangeboden leerpakket. Collegegelddifferentiatie en selectie aan de poort dienen niet doorgevoerd te worden. Gezondheid, voeding, natuur, dierenwelzijn en milieu moeten een essentieel onderdeel worden van natuuronderwijs en biologielessen.

Opvangcentra voor dieren
Een landelijk netwerk van gecertificeerde opvangcentra moet met financiële steun van de overheid worden opgezet voor andere dieren dan honden en katten.

Ouderen en hun dieren
Mensen behoren het recht te hebben om hun huisdier mee te nemen en te behouden wanneer zij in een instelling opgenomen worden.

Overheid
De overheid ontwerpt en controleert wetgeving. Daarnaast is zij beheerder van de maatschappelijke voorzieningen die essentieel zijn voor een goed functionerende samenleving. Dit betekent onder andere dat privatisering van voorzieningen van algemeen belang niet verder worden doorgevoerd. Tevens geeft de overheid het goede voorbeeld; zo wordt in de overheidskantines voor tenminste 75% biologisch voedsel verstrekt. Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) wordt opgeheven. Dierenwelzijn wordt ondergebracht bij het ministerie van VROM en zal daarom Volkshuisvesting, Dierenwelzijn, Ruimtelijk Ordening en Milieu (VD ROM) gaan heten.

Pelsdierenfokkerij en andere veehouderijtakken
In navolging van nationale verboden in Engeland, Ierland, Oostenrijk, deelstaten van Duitsland en Schotland dient er een Europees verbod te komen op het fokken van nertsen en andere pelsdieren voor hun vacht.
Konijnen zijn vanwege hun stressgevoeligheid en gedrag niet geschikt om in grote veehouderijen gehouden te worden.
Struisvogels zijn ongeschikt om in het Nederlandse klimaat te worden gehouden. Ze zijn er vaak ziek van.

Plantaardig voedingspatroon
De overheid dient zich in te zetten voor een meer plantaardig georiënteerd voedingspatroon. De omschakeling van de consumptie van dierlijk eiwit naar plantaardig eiwit wordt gestimuleerd door middel van voorlichting, een BTW nultarief op vleesvervangers en een fiscale vrijstelling voor investeringen in de productie en ontwikkeling van vleesvervangers.

Recht
Veel mensen beschouwen de uitwerking van het huidige rechtssysteem in toenemende mate als onrechtvaardig. De toegang tot het recht lijkt met name voorbehouden aan welgestelden die zich dure raadslieden kunnen veroorloven. Rechtspraak is lang niet altijd een bepaling van wie gelijk heeft in een rechtsgeding, maar van wie de langste adem heeft. Veel slachtoffers van letselschade zien zich genoodzaakt genoegen te nemen met een magere schikking omdat ze niet de mogelijkheid hebben tot een juridische krachtmeting met verzekeringsmaatschappijen.

Veetransport
Het gesleep met dieren in Europa dient drastisch beperkt te worden. De transporttijd dient tot maximaal twee uur beperkt te worden.

Veevoer
Een groeiend deel van de mondiale graan- en sojaproductie is bestemd voor de veeteelt. Nu al is 400 miljoen hectare, een kwart van alle landbouwgrond op de wereld, in gebruik voor de productie van veevoer. Grote oppervlakten landbouw- en bosgrond worden in exploitatie genomen, wat vaak ten koste gaat van de mensen en dieren die daar verblijven. Om dit proces te stoppen is een meer plantaardig voedingspatroon gewenst, dat minder beslag legt op landbouwgrond dan de veeteelt, zeker de bio-industrie. Dat verlicht de druk op de schaarser wordende landbouwgronden, die weer aan de natuur teruggegeven kunnen worden of voor de productie van voedsel voor mensen gebruikt kunnen worden.

Veiligheid
De Partij voor de Dieren hecht veel belang aan de individuele vrijheid van burgers, maar deze mag geen inbreuk maken op de vrijheid en het welzijn van andere levende wezens. De privacy van burgers dient gegarandeerd te worden, het tappen van telefoon- en internetgegevens moet daarom tot het minimum beperkt worden. Er dient onderzoek gedaan te worden naar effectievere straffen op gewelddadig gedrag naar mens en dier, waardoor herhaling wordt tegengegaan. De bestrijding van mensenhandel en gedwongen prostitutie van vooral vrouwen en kinderen moet meer prioriteit krijgen bij politie en justitie.

Viskwekerijen
De uitbreiding van viskwekerijen dient verboden te worden totdat fundamenteel onderzoek heeft geleid tot meer diervriendelijke en ecologisch verantwoorde vormen van viskweek. De financiële steun van de overheid aan viskwekerijen moet stopgezet worden.

Visvangst/dodingsmethoden
De vangst van vissen gaat gepaard met ernstige verwondingen, pijn en stress voor de dieren. In de grote netten worden veel vissen doodgedrukt of anderszins verwond. In de drijfnetten staat ze een langdurige doodsstrijd te wachten. Het gebruik van deze netten dient verboden te worden.
Ook de dodingsmethoden van vis kenmerken zich door ruwheid en langdurigheid. De Nederlandse overheid en de EU dienen actief aan de ontwikkeling van alternatieve dodingsmethoden voor paling en zeevis te werken. Het doodkruipen van palingen in een zoutbad dient verboden te worden.

Walvisjacht
Nederland dient de walvissen te beschermen. Het moratorium (verbod) op de commerciële walvisjacht moet daarom gehandhaafd blijven.

----
Eigenlijk alle standpunten die zij hebben ben ik het mee eens, SP heeft ook wel een kans gehad maar ik denk dat deze partij mij persoonlijk veel meer aanspreekt.

_________________
I will start listening if you start thinking.


Last edited by miss-verstand on Thu Nov 16, 2006 2:01 pm, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 2:00 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2005 11:14 am
Posts: 1476
allemaal leuk en aardig, maar dat kan toch niet het enige zijn waar je je druk om maakt..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 2:04 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 01, 2006 4:26 pm
Posts: 99
Quote:
allemaal leuk en aardig, maar dat kan toch niet het enige zijn waar je je druk om maakt..
Het gaat dus niet alleen over het welzijn van dieren! Het gaat ook over gezondheidszorg, respect tegenover elkaar, veiligheid etc etc
Zij hebben het alleen in de goede volgorde gezet voor mij persoonlijk.
Want waar begin je als je het milieu wilt verbeteren? Meer respect wilt krijgen van anderen? Bij jezelf, neem verantwoordelijkheid voor je omgeving en ik vind dat dieren net zoveel recht hebben als mensen om veilig te leven.

_________________
I will start listening if you start thinking.


Last edited by miss-verstand on Thu Nov 16, 2006 2:09 pm, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 2:08 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2005 11:14 am
Posts: 1476
ik vind het gewoon niet doordacht genoeg


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 2:15 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 01, 2006 4:26 pm
Posts: 99
Quote:
ik vind het gewoon niet doordacht genoeg
Of je denk dat het nooit realiteit zou kunnen worden, eerlijk gezegt denk ik ook dat er al teveel kutzooi op deze aarde is en te beginnen in dit land om al die punten te laten werken.
Maar je moet toch ergens beginnen?
Want ze willen allemaal een beter milieu, die andere partijen, maar ook wegen uitbreiden om de files tegen te gaan WHAT THE FUCK willen ze nou? Ze spreken zichzelf zo vaak tegen, hoe geloofwaardig is dat?
En ik weet wel, je moet naar de standpunten kijken...nou laat ik er maar over ophouden...
SP is een goede 2e, die partij mag ook wel groter worden maar PVDD is mijn nummero UNO


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:23 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri May 06, 2005 7:29 pm
Posts: 3349
Location: Mars
Ik stem ook op de partij van de dieren
FUCK MENSEN...GO APE!

_________________
https://www.discogs.com/seller/Noiseape/profile


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:33 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 01, 2006 4:26 pm
Posts: 99
Quote:
Ik stem ook op de partij van de dieren
FUCK MENSEN...GO APE!
Inderdaad! From Ape Till Christ... :wink:

_________________
I will start listening if you start thinking.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:51 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2005 11:14 am
Posts: 1476
stem dan mijn partij:

AAP
(anarchistische alcoholisten partij)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 4:09 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed May 11, 2005 8:04 pm
Posts: 2265
Location: Den Haag
Partij van de dieren hebben Paul Cliteur op de lijst staan, dus daar ga ik mooi niet op stemmen. Die gast is super rechts.

Ik heb me bedacht, ik stem geen SP meer, maar nummer 7 van Groen Links. Een kutmarrokaan met een hekel aan Verdonk.

_________________
~~$$$ ۞ []D [] []\/[] []D [] []\[]' ۞ $$$~~


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 613 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited