[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1091: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1091: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1098: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1098: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1098: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1098: Trying to access array offset on value of type null
Europese Grondwet referendum - Page 2 - Dutch Grindcore Forum

Dutch Grindcore Forum

Grind 't niet, dan crust 't wel!
It is currently Thu Mar 28, 2024 11:22 am

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

Wat ga jij stemmen bij het referendum over de EU Grondwet?
Total votes: 0
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 01, 2005 7:33 am 
Offline

Joined: Fri May 06, 2005 12:36 pm
Posts: 517
Over dierenrechten, in de grindwet staat dat er rekening gehouden moet worden met dierenwelzijn. Maar daarnaast staat er dat culturele en religieuze tradities boven dierenwelzijn gaan. Ook de staat er dan de markt vrij en onvervalst moet zijn, dus bio-industrie kan gewoon gehandhaafd worden.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 01, 2005 1:02 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed May 11, 2005 8:04 pm
Posts: 2265
Location: Den Haag
Quote:
Over dierenrechten, in de grindwet staat dat er rekening gehouden moet worden met dierenwelzijn. Maar daarnaast staat er dat culturele en religieuze tradities boven dierenwelzijn gaan. Ook de staat er dan de markt vrij en onvervalst moet zijn, dus bio-industrie kan gewoon gehandhaafd worden.
Precies.

En ook als je tegen stemt is het niet zo dat Europese samenwerking stopt en de derde wereldoorlog uitbreekt zoals onze regering doet geloven.

Ik ga tegenstemmen heb ik besloten. Die grondwet is gewoon kut, vooral door de enorme liberalisering en alle besluitvorming blijft bijna net zo ondoorzichtig als het nu is. En als we eenmaal hebben voor gestemd, dan kan je zeker zijn dat ze de komende 50 jaar niks meer veranderen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 7:18 am 
Offline

Joined: Fri May 06, 2005 12:36 pm
Posts: 517
YES! Het is een NEE!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 3:27 pm 
Offline

Joined: Thu Jun 02, 2005 3:19 pm
Posts: 1
Ik vindt jammer dat ik in duitsland niet mag meestemen moet gewoon akzepteren wat die politicis bestemen Erg stomp


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 3:37 pm 
Offline

Joined: Wed May 11, 2005 1:46 pm
Posts: 252
Location: heusden-zolder
vandaag stond in de krant dat de Belgen positief zouden gestemd hebben

ik begin hoe langer hoe meer begrip te krijgen voor een JA-stem (sorry jongens), na wat meer argumenten gehoord te hebben. ach ja, het is enkel een kwestie van tijd, of we hem nu aannemen of over 10 jaar


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 4:26 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed May 11, 2005 8:04 pm
Posts: 2265
Location: Den Haag
Quote:
vandaag stond in de krant dat de Belgen positief zouden gestemd hebben

ik begin hoe langer hoe meer begrip te krijgen voor een JA-stem (sorry jongens), na wat meer argumenten gehoord te hebben. ach ja, het is enkel een kwestie van tijd, of we hem nu aannemen of over 10 jaar
Noem eens wat argumenten dan? Onze regering heeft er iig geen enkele kunnen noemen, zelfs mijn vader die ambtenaar is stemde tegen. En ik ben geen juridische expert, dus die grondwet ga ik niet lezen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 7:15 pm 
Offline

Joined: Wed May 11, 2005 1:46 pm
Posts: 252
Location: heusden-zolder
in feite gaat het ook niet over wat er precies in de grondwet staat, de grondwet is gewoon een verdere stap in de uitbouw van Europa. het zijn trouwens gewoon ministers van alle deelnemende landen die die grondwet hebben samengesteld. Volgens mij gaat het dan ook gewoon om te zien of het volk nog in Europa gelooft of niet, blijkbaar niet dus.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 7:18 pm 
Offline

Joined: Wed May 11, 2005 1:46 pm
Posts: 252
Location: heusden-zolder
en dat er argumenten genoeg zijn voor een eengemaakt Europa dat ben je toch wel met me eens denk ik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 7:27 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed May 11, 2005 8:04 pm
Posts: 2265
Location: Den Haag
Quote:
in feite gaat het ook niet over wat er precies in de grondwet staat, de grondwet is gewoon een verdere stap in de uitbouw van Europa. het zijn trouwens gewoon ministers van alle deelnemende landen die die grondwet hebben samengesteld. Volgens mij gaat het dan ook gewoon om te zien of het volk nog in Europa gelooft of niet, blijkbaar niet dus.
Het gaat juist WEL om die grondwet, of in ieder geval heb ik tegen gestemd omdat ik het niet eens ben met wat er in die grondwet staat.

En een verenigde WERELD is wel belangrijk, zolang het op een goede manier gebeurt. Een Europa waarin alleen liberalisering en kapitaal verenigd is, waar een keihard beleid tegen asielzoekers wordt gevoerd en waar er alles aan wordt gedaan om de 'derde wereld' arm te houden, daar ga ik niet voor stemmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 8:08 pm 
Offline

Joined: Wed May 11, 2005 1:46 pm
Posts: 252
Location: heusden-zolder
idd

maar een liberaal en kapitalistisch Europa (in bepaalde mate) is nog steeds beter dan geen Europa (wat nu het geval is).
momenteel zijn het de Amerikanen die met ons lachen, over 5 jaar de Russen en over 10 jaar de Chinezen.
het is dus tijd om rap te handelen voor Europa, als we over 20 jaar nog even ver staan als vandaag, dan zijn wij de "derde wereld" (met alle respect voor de "echte" derde wereld overigens).







een beetje overdrijven mag altijd he ;-)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 9:08 pm 
Offline

Joined: Fri May 13, 2005 3:12 pm
Posts: 2705
Location: Vlissingen
Quote:
Ik vindt jammer dat ik in duitsland niet mag meestemen moet gewoon akzepteren wat die politicis bestemen Erg stomp
Ja tis toch wel een beetje vreemd dat een land zoals Duitsland Geen referendum houdt wat is hier nu eigenlijk de reden van?

_________________
BREATHLIKE VIOLENCE


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 02, 2005 10:03 pm 
Offline

Joined: Wed May 11, 2005 1:46 pm
Posts: 252
Location: heusden-zolder
wat is de reden dat Frankrijk en Holland hun inwoners wel laten stemmen over iets waar ze weinig of niks vanaf weten?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 03, 2005 11:59 am 
Offline

Joined: Fri May 13, 2005 3:12 pm
Posts: 2705
Location: Vlissingen
ja ...dus?

_________________
BREATHLIKE VIOLENCE


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 03, 2005 12:53 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed May 11, 2005 8:04 pm
Posts: 2265
Location: Den Haag
Quote:
idd

maar een liberaal en kapitalistisch Europa (in bepaalde mate) is nog steeds beter dan geen Europa (wat nu het geval is).
??? Er is nu wel een Europa hoor, door die grondwet wordt alleen het Europa zoals het nu is vastgelegd, waardoor het moeilijker te veranderen is. Door onze tegenstem gaat niet "het licht uit" of komt er ook geen derde wereldoorlog zoals onze regering had willen doen geloven.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 03, 2005 1:03 pm 
Offline

Joined: Fri May 13, 2005 3:12 pm
Posts: 2705
Location: Vlissingen
Geen derde wereld oorlog???? fuck
das jammer dan.Misschien wel weer eens een keertje nodig toch?
(grindcore logo zou dan i.i.g. wel helemaal up 2 date zijn....oeps!).
:?:
Life just fukks with my head

_________________
BREATHLIKE VIOLENCE


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited