Dutch Grindcore Forum

Grind 't niet, dan crust 't wel!
It is currently Sun May 19, 2024 3:38 am

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: fitna
PostPosted: Fri Mar 28, 2008 11:26 am 
Offline

Joined: Sun Nov 20, 2005 4:25 pm
Posts: 504
Location: westland
http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795

wat is jullie mening over deze 'film'?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 28, 2008 12:56 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Jun 08, 2005 11:14 am
Posts: 1476
http://www.zeitgeistmovie.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 28, 2008 5:32 pm 
Offline

Joined: Tue Mar 06, 2007 6:13 pm
Posts: 272
Location: Uithoorn, NL
Allereerst - deze link werkt beter dan de originele liveleak: http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=427114


Maar goed, mijn mening... heeft die Wilders nu echt niets beters te doen, en was hier nu al die ophef over?

Een beetje beelden van de aanslagen laten zien, plus wat imams die extreme dingen roepen en wat agressieve koranversen... had mij ook nog wel gelukt. Hij belicht de zaak heel netjes van één kant (de kant die hem uitkomt). Als je een goede documantaire wil maken, moet je alle kanten belichten.

Plus, hij heeft slechts delen van verzen uit de Koran gepakt die hem goed uitkwamen - of het helemaal goed vertaalt is moet ik dan maar aannemen. Wat hij bijvoorbeeld niet uit de Koran haalt is het overduidelijke citaat dat er onder geen beding geweld gebruikt mag worden. Wat hij in de film niet vermeld is dat de overgrote meerderheid van de moslims geweld ook daadwerkelijk afzweert, en daarmee ook alle vorm van extremisme.

Elk geloof heeft extremistische kanten en ook periodes. Wat de Christenen in de 17e(?) eeuw deden met hun kruistochten en waar ze niet Christenen op de brandstapel gooiden hoor je niemand over, en het wordt ook niet in de film genoemd - want ja, Geert is zelf Christen. Hetzelfde gingen de Protestanten op een bepaald moment doen, toen ze hun geloof wilden verspreiden. En kijk eens hoe Joden (met hulp van Amerikaans imperialisme) Palestina bezetten als excuus voor hun geloof?
Misschien moet ik maar een Christenen film maken. Verslagen over wat ze in de Middeleeuwen deden, wat Jehova´s laten roepen dat niet gelovigen in de Hel zullen branden en klaar, want ik zal ook heus wel wat mindere dingen uit de Bijbel kunnen halen. Kijken of er dan ook zoveel ophef is.
En ja, tuurlijk dat van de Christenen was jaren geleden, maar kijk waar het heeft toe geleid... geen wereldoverheersing. Waarom zal het wel met de Islam gebeuren? En mocht het dan toch gebeuren (voor de pessimisten onder ons), waarom zullen dan de extremistische kijken ook overwinnen?

Geloven zijn gebaseerd op liefde voor God en voor elkaar. Mensen vinden er steun in, en antwoorden op talloze vragen. Elk geloof heeft echter de extreme kanten dankzij een stel mentaal gestoorde mensen, en omdat extremisme nu eenmaal meer sensatie geeft dan niet-extremisme is het allemaal wel heel makkelijk. Geef die mensen geen aandacht, en jut ze ook vooral niet op.

Trouwens - bekijk het eens zo; ik ben één van de mensen die overtuigd is dat 9/11 een so-called 'inside job' is... 100% zeker dat de Amerikanen wisten wat er ging komen, maar ze er expres een potje van maakten om maar een excuus te hebben om wat bommetjes te gooien en olie te rapen. Had Bush gewoon normaal gedaan en die aanslagen voorkomen, waren we een stuk dichterbij huis geweest.
Geloof je niet in inside jobs, check http://bushstole04.com/bushfascism/selection_videos.htm en laat je verassen... hoe duidelijk wil je het nog hebben?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 28, 2008 8:03 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jul 28, 2006 4:25 pm
Posts: 713
Location: volkel
Quote:
vette docu ik vond alleen het 3e deel een heel stuk minder als de eerste 2

_________________
sick mine cock, and taste the fuck


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 9:50 am 
Offline

Joined: Sun May 29, 2005 5:19 pm
Posts: 492
Location: Antwerpen
Quote:
wat agressieve koranversen...

Plus, hij heeft slechts delen van verzen uit de Koran gepakt die hem goed uitkwamen
Die versen verwijzen blijkbaar naar veldslagen van enkele honderden jaren geleden en zijn dus totaal uit hun context gerukt!

Die Wilders is idd een zielig persoontje en zijn "documentaire" trekt echt op niks!

_________________
Out to destroy the scene with random acts of idiocy!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 3:35 pm 
Offline

Joined: Sat Sep 03, 2005 12:20 pm
Posts: 463
De ophef ontstond denk ik omdat men aannam dat Wilders hele beledigende dingen zou vertonen. Er is een hele mediahype over ontstaan, de hype kon niet worden waargemaakt in mijn ogen.

De "film" heeft een eigenaardige structuur moet ik zeggen: (oude)Tv beelden, wat citaten uit de Koran en wat extremisten die een uitspraak doen. Deze structuur herhaalde zich voortdurend gedurende de hele "film"
Bij het bekijken van deze "film" viel me op dat er niet een moment een gegrond argument in voorkwam, sterker nog, er kwamen geen argumenten in voor. Pro noch contra.

Het lijkt erop dat Wilders wil laten zien hoe geweldadig de Islam niet is. De "film" maakt me niet echt bepaald angstig, je hebt meer nodig dan wat beelden en citaten om me te overtuigen van het "gevaar". Zakelijke argumenten, van beide kanten belicht zou me meer overtuigen dan wat anders. Maar dat ben ik, andere mensen vinden beelden voldoende.

Maar je kan je afvragen of Wilders geen ander doel had, bijvoorbeeld het feit dat we erover praten. Misschien was dat wel de achterliggende gedachte.

Concluderend:
LSD Mossel kijken is veel beter dan Fitna. 8)

_________________
The true warrior of crusty toycore


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 6:31 pm 
Offline

Joined: Tue May 15, 2007 11:41 am
Posts: 554
Location: Veldhoven
Niemand reageert er echt goed op.

Wilders maakt geen film maar plakt wat dingen achtereen zonder enige argumentatie en noemt het een anti koran film wat niet zozeer anti koran is maar meer anti moslim.

De Moslims (ik weet niet hoeveel wss maar heel klein groepje) reageren eigenlijk precies hoe wilders het wilt door de dreigen ed. daar laten ze nou zien wat Wilders bedoelt, oftewel niet zo slim.

Het Kabinet doet het nog erger ze denken dat er mss aanslagen op hun gepleegd gaat worden. daaruit moeten wij toch lezen dat hun vinden dat alle moslims aanslagen gaan plegen?

naja wilders mag maar naar de kapper dat daar een hype van komt snap ik maar hier nah.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 10:08 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Apr 29, 2007 12:13 pm
Posts: 853
Niet fel ingrijpen in dit soort situatie's is ook gevaarlijk hoor Tommie, Hitler is ook klein begonnen.

_________________
www.myspace.com/svartvitwall
looking for gigs/labels/trades!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited